Reedukacja indywidualna

Najskuteczniejszą formą pomocy dziecku ze specyficznymi trudnościami w nauce są zajęcia korekcyjno-wyrównawcze, zwane również reedukacją. Zajęcia takie są bardzo przydatne i cenne w pedagogice specjalnej. Realizowane są w toku indywidualnej pracy z dzieckiem, ponieważ  indywidualizacja w procesie nauki dzieci upośledzonych umysłowo jest jedną z najistotniejszych zasad. W ten sposób stwarza się dziecku optymalne warunki rewalidacji, czyli osiągnięcie możliwie najpełniejszego rozwoju.

Podczas zajęć reedukacji w Szkole Podstawowej panuje przyjemna, swobodna atmosfera, która mobilizuje dziecko do pracy, sprzyja odreagowaniu napięć. Wprowadzenie elementów terapii zabawowej i zajęciowej zmniejsza lęki związane z nauką szkolną. Jest to szczególnie ważne we wstępnym okresie pracy korekcyjno-wyrównawczej. Zajęcia o charakterze relaksacyjnym, zabawowym oddziaływują na dziecko terapeutycznie, umożliwiają osiąganie sukcesu, sprzyjają zacieśnianiu więzi emocjonalnych reedukatora i dziecka. Dlatego właśnie gabinet reedukacyjny wyposażony jest  w dużą liczbę różnorodnych gier i zabawek edukacyjnych, klocków, układanek, barwnych plansz, ilustracji, i wiele cennych pomocy dydaktycznych sfinansowanych przez PFRON, które wykorzystywane są w ćwiczeniach usprawniających zaburzenia rozwoju percepcji wzrokowej, słuchowej, kinestetyczno-ruchowej, orientacji przestrzennej oraz koordynacji funkcji wzrokowo-słuchowo-ruchowych.

Poszukując sposobów zwiększających efektywność zajęć korekcyjno-wyrównawczych gabinet reedukacji został wyposażony w komputer oraz w edukacyjne programy multimedialne. Stosowanie ćwiczeń z wykorzystaniem komputera sprzyja pełniejszemu rozwojowi zaburzonych funkcji , pozwala na utrwalanie i pogłębianie opanowanych pojęć i przyswajanych wiadomości. Pomaga również w opanowaniu trudnej dla dziecka umiejętności czytania, stwarza  okazję do zastosowania tej umiejętności w praktyce, co znacznie ułatwia funkcjonowanie dziecka w szkole i przyspiesza proces rewalidacji.

Zajęcia prowadzą specjaliści w zakresie pedagogiki specjalnej:

mgr Janina Sosnowska

mgr Halina Ambroziak

mgr Maria Jaszke

mgr Anna Charemska

                             

                      Powrót