PROGRAM ŚCIEŻKI EDUKACYJNEJ – EDUKACJA PROZDROWOTNA
REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ SPECJALNEJ
PRZY
SOSW W ŻYRARDOWIE
Treści |
Tematyka |
Przedmiot |
Klasa |
Osiągnięcia
ucznia |
||
IV |
V |
VI |
||||
Z
higieną na Ty |
§
Higiena mojego
ubioru i ciała -
co to jest
higiena, -
dbanie o czystość
ciała, -
ubiór dziecka:
letni, zimowy, spacerowy, wizytowy (obuwie), -
higiena ciała i
ubioru dziś, 50, 100, 500 lat temu §
Mój pokój do
pracy i wypoczynku -
estetyka
pomieszczenia, -
właściwe oświetlenie, -
organizacja
pracy i wypoczynku |
Przyroda Godz.
Wych. Historia Przyroda |
X |
X |
X |
Uczeń: -
wykazuje
starania o własną higienę i zdrowie, -
wie, jak wpływa
odżywiane na prawidłowy rozwój i zdrowie dziecka, -
dostrzega różnice
między sytuacją bezpieczną a niebezpieczną, -
rozumie troskę
o bezpieczeństwo swoje i innych, -
potrafi podać
przykłady złego i dobrego zachowania, -
umie dostrzec
swoje wady i zalety, -
wie, że należy
okazywać życzliwość innym, pomagać słabszym, młodszym
i opiekować się ludźmi potrzebującymi pomocy, -
wie, że należy
zachować rozwagę i ostrożność w niebezpiecznych
sytuacjach i miejscach |
Chodzimy
i bawimy się bezpiecznie |
§
Moje bezpieczeństwo
na drodze do i ze szkoły -
droga ucznia do
i ze szkoły, -
niebezpieczne
sytuacje na drogach, ulicach i jezdniach, -
znajomość
podstawowych znaków i przepisów drogowych, §
Jaka jest
kultura mojego zachowania? -
przyczyny
dobrych i złych zachowań, -
przykłady
dobrego zachowania, |
Godz.Wych. Technika J.Polski Religia |
X |
X X |
X |
|
Odżywianie |
§
Jak się odżywiam? -
regularność
posiłków, -
kultura i
estetyka spożywania posiłków, -
jarzyny i owoce
źródłem witamin, -
zabezpieczenie
żywności przed zepsuciem, -
odżywianie się
ludzi w dawnych czasach |
Przyroda Technika Historia |
X |
X |
X X |
|
Poznawanie
swoich wad i zalet |
§
Czy jestem człowiekiem
ekologicznym? -
szkic-portret
cech człowieka, -
analiza własnego
postępowania, |
Godz.Wych. J.Polski |
|
|
X |
|
Relacje
międzyludzkie |
§
Zawody ludzi
pracujących dla dobra dzieci -
określenie cech
człowieka pracującego z dziećmi lub dla dzieci, -
zasady prawidłowej
interakcji |
Godz.Wych. J.Polski Religia Przyroda |
|
X |
X |
|
Koleżeństwo |
§
Moje i twoje
hobby i pasje -
prezentacja
swoich pasji, -
dyskusja w
grupach o własnych zainteresowaniach, -
znaczenie hobby
i pasji a spełnienie marzeń w życiu człowieka, |
Godz.Wych. J.Polski |
|
X |
X |
|
Koledzy
niepełnosprawni |
§
Osoby niepełnosprawne,
chore i starsze – jak można im pomóc? -
nasz stosunek do
ludzi niepełnosprawnych, -
prawa każdego
człowieka do życia, radości i szczęścia, -
jak możemy
pomagać ludziom, -
troska państwa
dziś i w dawnych czasach, |
Godz.Wych. J.Polski Historia |
|
|
X |
|
Zagrożenia
cywilizacyjne |
§
Miejsca, w których
należy zachować rozwagę i ostrożność -
niebezpieczne
miejsca, przedmioty, tereny, zjawiska, -
sposób myślenia,
rozwaga, §
Bawimy się
bezpiecznie, przyjemnie i kulturalnie -
pogadanka o
zabawach, -
zabawy rodziców,
dziadków oraz uczniów obecnie, -
przykłady
niebezpiecznych zabaw i sytuacji. |
Godz.Wych. Religia Wych.Fizycz. Technika |
X |
X |
X |
Opracowała:
Dorota Radkiewicz