OPRACOWAŁY
Anna Głowinkowska
Magdalena Grala
Barbara Waluś-Głowacka
Feliksa Wójcicka
Kształcenie
więzi z krajem ojczystym.
Kształtowanie
szacunku wobec dorobku przeszłych pokoleń wraz z potrzebą
ochrony tradycji.
Budzenie
miłości do ojczystego kraju i poczucia godności narodowej.
Kształtowanie
dumy z osiągnięć narodu polskiego w różnych dziedzinach życia.
Rozwijanie zainteresowania językiem ojczystym jako składnikiem dziedzictwa narodowego i wyrabianie wrażliwości na piękno
naszego języka.
Rozwijanie
umiejętności aktywnego uczestniczenia w życiu klasy i szkoły.
Rozumienie
potrzeby przestrzegania zasad dobrego wychowania.
Treść
nauczania |
Tematyka
lekcji |
Przedmiot |
kl.
IV |
kl.
V |
kl.
VI |
Osiągnięcia
ucznia |
Życie w grupie |
|
Godzina wychowawcza Język polski |
+ + + |
+ + + |
+ + + |
Uczeń zna zasady funkcjonowania w grupie. Poznał regulamin klasowy i szkolny. Zna zasady przeprowadzania wyborów do samorządu szkolnego i klasowego. |
Godło
i hymn państwowy |
|
Język polski Historia Muzyka |
+ |
+ + + |
+ + + |
Uczeń zna słowa i melodię hymnu państwowego. Wie, że powinien zachowywać się z szacunkiem podczas gdy słyszy hymn państwowy. Potrafi odróżniać polską flagę i godło wśród innych. |
Lokalne
miejsca pamięci narodowej |
|
Język polski Historia Godzina wychowawcza Religia Język polski Historia Historia |
+ + + + |
+ + + + |
+ + + + |
Uczeń pamięta o ważnych rocznicach. Odwiedza, opiekuje się grobami, potrafi zachować się na cmentarzu. Zna miejsca pamięci narodowej. |
Sylwetki
Wielkich Polaków |
Sławni i zasłużeni ludzie regionu i kraju:
Mikołaj Kopernik Henryk Dąbrowski Józef Piłsudski Tadeusz Kościuszko Jan Paweł II
Maria Konopnicka Janusz Korczak Jan Kochanowski
Fryderyk Chopin Józef Chełmoński Wit Stwosz |
Godzina wychowawcza Język polski Historia Religia Język polski Muzyka Język polski Plastyka Historia Język polski |
+ + + + |
+ + + + + + + + + + + |
+ + + + + + + + + + + + |
Uczeń wie kto jest patronem szkoły. Umie zachować się podczas uroczystości szkolnych. Czcić pamięć sławnych ludzi. Uczeń poznaje działalność i twórczość Wielkich Polaków. Umie rozpoznawać portrety sławnych postaci. |
Prawa
i obowiązki obywatelskie |
|
Język polski Historia Godzina wychowawcza |
+ + + + |
+ + + + |
+ + + + |
Uczeń zna swoje prawa i obowiązki. Wie gdzie zwrócić się o pomoc. Rozumie, że należy nie tylko korzystać z pomocy innych ludzi, ale i także /w miarę swoich możliwości/ udzielać pomocy potrzebującym. |