REALIZACJA
ŚCIEŻKI EKOLOGICZNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ SPECJALNEJ
PRZY
SOSW W ŻYRARDOWIE
Cele
ogólne:
Ø
obserwowanie zmian zachodzących w środowisku ucznia,
Ø
rozumienie potrzeby troski o środowisko,
Ø
wdrażanie do umiejętnego korzystania z dóbr środowiska
naturalnego,
uwrażliwienie na problemy ekologiczne.
TREŚĆ |
TEMATYKA
I ZAGADNIENIA |
PROPONOWANE
PRZEDMIOTY |
KLASY |
OSIĄGNIĘCIA
UCZNIÓW |
UWAGI |
||
IV |
V |
VI |
|||||
Obserwacja
najbliższego otoczenia |
·
Przyroda w parku |
przyroda |
X |
|
|
-
zna plusy i minusy środowiska naturalnego
naszej okolicy, -
umie obserwować przyrodę i stara się
dbać o jej stan, |
|
·
Przyroda w lesie |
przyroda |
|
X |
|
|||
·
Wypoczynek a zdrowie |
przyroda godz. wychow. w-f |
|
|
X |
|||
·
Wypoczynek i edukacja na łonie natury |
godz. wychow. przyroda |
X |
X |
X |
|||
Dlaczego
należy dbać o środowisko naturalne |
·
Określenie środowiska naturalnego |
przyroda |
X |
|
|
-
ma świadomość potrzeby chronienia
przyrody, -
wie, co oznacza termin środowisko
naturalne, -
umie zachować się poprawnie na terenie
obszarów chronionych, -
potrafi dojrzeć związek między człowiekiem
a środowiskiem, -
rozumie, że troska o środowisko jest
niezbędna, |
|
·
Zmiany w środowisku pod wpływem działań
człowieka |
przyroda j. polski historia |
|
X |
|
|||
·
Ochrona przyrody – zasady i celowość |
przyroda j. polski |
|
X |
|
|||
·
Bogactwa naturalne i ich wykorzystanie -
regionu, -
Polski, -
świata |
przyroda |
X X |
X X |
X X |
|||
My
i nasza Planeta |
·
Udział w „Sprzątaniu Świata” |
SU |
X |
X |
X |
-
rozumie potrzebę segregacji i powtórnego
przerobu śmieci, -
wie, co znaczy recykling,
-
bierze czynny udział w akcjach sprzątania
i segregowania odpadów. |
|
·
Segregowanie odpadów ·
Gospodarowanie wykorzystywanymi materiałami |
przyroda SU technika |
X X |
X X |
X |
Opracowała: Dorota Rradkiewicz
Anna Sobczak