Program
dostosowawczy
EDUKACJA
CZYTELNICZA I MEDIALNA
w
GIMNAZJUM SPECJALNYM
przy
SOSW w Żyrardowie
Edukacja czytelnicza i medialna ma
na celu przygotowanie uczniów do korzystania z
różnych źródeł informacji oraz rozbudzenia
potrzeb czytelniczych, kształtowanie postawy
szacunku dla polskiego dziedzictwa kulturowego w
związku z globalizacją kultury masowej.
Główne
zadanie to przygotowanie młodzieży do
korzystania z odbioru przekazów medialnych oraz
kształcenie umiejętności korzystania ze środków
masowego przekazu w samodzielnym zdobywaniu
wiedzy. Należy uwzględnić aktywność uczniów
zwłaszcza nie posiadających dostępu do
najnowszych mediów (komputer – internet) w
domach rodzinnych.
Komunikacje
międzyludzkie
Klasa I – media a kultura masowa i prasa
Klasa II –
telewizja i film
Klasa III
– książka, radio, reklama, multimedia
KOMUNIKACJA
MIĘDZYLUDZKA
Cele
edukacji
czytelniczej i
medialnej
|
Treści
nauczania
|
Tematyka
zajęć
|
Zajęcia
edukacyjne
|
Procedury
osiągania celów
|
Osiągnięcia
–
uczeń potrafi
|
Zapoznanie
uczniów z historią
komunikacji międzyludzkiej
i ukazanie drogi jaką
przepływa komunikat.
|
Pojęcie
„komunikacja”.
Schematy komunikacji międzyludzkiej.
Komunikowanie bezpośrednie.
Nadawca i odbiorca sygnału.
Niewerbalne akty
komunikacyjne. Kody. Język
jako najczęściej używany
kod w komunikowaniu.
Znaki i obrazy(tropy, ślady
w przyrodzie, pierwsze
obrazki, piktogramy,
obrazy, fotografie).
Gesty, pozycje ciała,
wyraz mimiczny, wygląd
jako akt komunikacyjny.
Słowo, gest i ruch w
teatrze.
|
Jak
przebiega komunikacja międzyludzka?
Co
mówi gest i ruch?
|
j.
polski godz. wych
WOS
infor.
j.
polski
godz.
wych
wf
|
-wypełnianie
schematów komunikowania
międzyludzkiego
-odgrywanie
scenek mini
-malowanie
obrazków i piktogramów.
Wykonanie
fotografii drogą
komputerową.
Nauka
gestów i ruchów
pantomimicznych.
|
-wyjaśnić
pojęcie nadawca,
odbiorca, sygnał, znak,
obraz
-dostrzec,
nazwać i ukazać
zachowanie werbalne i
niewerbalne
|
Zapoznanie
uczniów z najnowszymi
cechami komunikowania
masowego.
|
Różnica
między komunikowaniem
indywidualnym a
zbiorowym. Cechy
komunikowania masowego.
Nadawca, odbiorca,
przekaz, kanał.
|
Od
nadawcy do odbiorcy –
komunikowanie masowe.
|
j.
polski
|
Określenie
cech komunikowania
masowego. Pozytywy i
negatywy komunikowania
masowego.
|
-określić
cechy komunikowania
masowego
|
Zapoznanie
uczniów z historią środków
masowego przekazu i
podziałem
massmediów
|
Podział środków
masowego przekazu (media
wizualne, audialne,
audiowizualne)
Wynalazcy
środków masowego
przekazu, daty
pierwszych przekazów
medialnych. Radio i
telewizja. Kamera
filmowa. Technika
cyfrowa. Świat
wirtualny.
|
W
gąszczu mass-mediów.
Historia i podział środków
masowego przekazu.
|
j.
polski
historia
fizyka
technika
inform.
|
QUIZ-
o historii środków
masowego przekazu.
Rysowanie
symboli mass-mediów.
Pokazywanie budowy i
działania TV, radia,
kamery. Prezentacja możliwości
komputera.
|
-określić
kiedy pojawiły się środki
masowego przekazu,
dokonać podziału ze
względu na sposób
percepcji odbiorcy.
|
Wyjaśnić
pojęcie kultura,
kultura masowa i
ukazanie jego istotnych
cech. Ukazanie uczniom
mechanizmów rządzących
kreowaniem idoli kultury
masowej.
|
Pojęcie
„kultura masowa”.
Cechy kultury masowej.
Odkrywcy kultury
masowej.
Pojęcie
„idol”. Rola
mass-mediów w kreowaniu
idoli kultury masowej.
Promocja
i reklama w kreowaniu
idoli.
|
Co
trzeba wiedzieć o
kulturze masowej?
Jak
tworzy się idoli
kultury masowej?
|
j.
polski
WOS
j.
polski
WOS
godzina
z wych.
|
Pogadanka
na w/w temat. Rozwiązywanie
krzyżówek z tymi hasłami.
Określenie
cech idola. Planowanie
„
kampanii reklamowej”
idola.
|
-wyjaśnić
jak doszło do powstania
kultury masowej?
-znać
pojęcia
-umie
dostrzec w przekazach TV
i prasowych elementy
promocji idoli kultury
masowej.
|
PRASA
– RÓŻNE JEJ OBLICZA
Cele
edukacji
czytelniczej i
medialnej
|
Treści
nauczania
|
Tematyka
zajęć
|
Zajęcia
edukacyjne
|
Procedury
osiągania celów
|
Osiągnięcia
–
uczeń potrafi
|
Zapoznanie
uczniów z pojęciem
„prasa”
historią i jej
klasyfikacją.
Nauczenie
dostrzegania zróżnicowanej
tematyki
poruszanej w
prasie w zależności
od profilu
czasopisma.
|
Pojęcie
„prasa”.
Historia prasy,
klasyfikacja
(podział ze
względu na treść,
zasięg i częstotliwość
ukazywania się).
Tytuły prasowe.
|
Prasa
niejedno ma imię
– historia
prasy,
klasyfikacja
prasy.
|
j.
polski
historia
WOS
|
-korzystanie
z encyklopedii
przy wyjaśnianiu
pojęcia
„prasa”
-konkurs
na temat
historii prasy
-wpisywanie
tytułów
prasowych do
tabeli ukazującej
podział prasy.
|
-wymienić
co najmniej
jeden tytuł
prasowy
reprezentatywny
dla gatunku
prasowego.
|
Zachęcenie do
refleksji nad
zawartością
czasopisma.
|
Profil
czasopisma i
jego zawartość.
Zawartość
czasopism a
oczekiwanie
czytelnika –
krytyczna
konsument
-
bezkrytyczny
odbiorca.
|
Wybieramy
czasopisma, które
warto czytać.
|
lekcje
bibliotecz- ne
|
Prezentacja
egzemplarzy tytułów
prasowych.
Co
chciałbym znaleźć
w czasopismach
-
propozycje. Porównanie
zawartości z
propozycjami.
Kto
to jest
bezkrytyczny
odbiorca.
|
-
znaleźć
interesujący go
artykuł w
czasopiśmie
-
krytycznie ocenić
zawartość
czasopism dla młodzieży.
|
TELEWIZJA
BAWI, UCZY I
..........
Cele
edukacji
czytelniczej i
medialnej
|
Treści
nauczania
|
Tematyka
zajęć
|
Zajęcia
edukacyjne
|
Procedury
osiągania celów
|
Osiągnięcia
–
uczeń potrafi
|
Zapoznanie
uczniów z
historią TV
jako środkiem
masowej
komunikacji i
podział programów
TV.
|
Historia
TV. Program
telewizyjny, pojęcie.
Rodzaje i
gatunki programów
TV.
|
„Co
warto wiedzieć
o telewizji?”
|
j.
polski
historia
|
-przedstawienie
zarysu historii
TV
-badanie
zawartości
programowej
wybranych stacji
TV
-wywiad
z dziadkiem lub
babcią o ich młodości
bez TV
|
-przedstawić
krótką historię
TV.
|
Zapoznanie
uczniów z najważniejszymi
cechami TV.
Kształcenie
umiejętności
korzystania z
programów TV,
ich krytycznej
oceny i rozumnej
selekcji.
|
Plan ramowy
(„ramówka”).
Cykliczne
programy TV.
Czas największej
oglądalności.
TV publiczna i
jej powinności
wobec widzów.
Zasady
funkcjonowania
TV komercyjnej.
|
Co możemy
wyczytać z
programu TV?
(ramowego)
|
j.
polski
godzina
z wych.
|
Analiza
„ramówek”
stacji TV
-tworzenie
„ramówek”
fikcyjnych
(zabawa)
|
-wyjaśnić różnicę
między TV
publiczną a
komercyjną
|
Zapoznanie
uczniów ze
sposobami
realizacji
programów
informa –
cyjnych
i uświadomie
–
nie
roli inf. TV w
kształtowaniu
postaw i poglądów
przekazu
telewizyjnego.
|
Cele
TV. Programy
informacyjne w
telewizji.
Kryteria wyboru
faktów ukazy
–
wanych
w programach
informacyjnych.
Informacje
pomijane przy
realizacji
programów
informacyjnych.
|
Jaki
jest świat
oglądany
przez
„okienko”
„wiadomości”?
|
j.
polski
WOS
|
-redagowanie
tekstów (listów)
o życiu ludzi,
np. programów
informacyjnych
|
-dostrzec
i wyjaś-
nić
różnicę między
rzeczywistością
realną, a
rzeczywistością
kreowaną przez
TV.
|
|
600
lecie Akademii
Krakowskiej.
„Krzyżacy”,
fragmenty
„Placówki”.
Spektakl
„Despota”
Fredry.
|
Filmy
dokumentalne,
historyczne i
fabularne związane
temat z
programem.
|
|
|
|
RADIO
– ŚRODEK MASOWEGO PRZEKAZU
Cele
edukacji
czytelniczej i
medialnej
|
Treści
nauczania
|
Tematyka
zajęć
|
Zajęcia
edukacyjne
|
Procedury
osiągania celów
|
Osiągnięcia
–
uczeń potrafi
|
Ukazywanie
specyfiki
przekazu
radiowego i różnych
modeli
programowych
radia.
|
Historia radia.
Technika
radiowa, funkcje
radia.
Najpopularniejsze
stacje radiowe.
Radio publiczne
a radio
prywatne. Cele i
zadania rozgłośni
radiowych.
Zawartość
programów a
grupa wiekowa
odbiorców.
Gatunki radiowe.
|
Różne
oblicza radia.
|
j.
polski
historia
fizyka
technika
muzyka
|
-redagowanie
notatki o
historii radia
-prezentacja
rozgłośni
radiowych
-przygotowanie
planów audycji
programu
radiowego.
|
-przygotować
grupowo (sam)
fragment audycji
radiowej
(wywiad, słuchowisko,
audycję muzyczną)
|
Reklamować
czy informować
|
Kształcenie
umiejętności
krytycznej oceny
reklam jako
komunikatu
perswazyjnego.
Uczenie
dostrzegania różnic
między
komunikatem
informacyjnym a
perswazyjnym.
|
Historia
reklamy.
Czynniki wpływające
na rozwój
reklamy. Sposoby
reklamowania.
Agencje
reklamowe –
slogany
reklamowe. Różnica
między reklamą
a informacją.
Perswazyjne
działanie
reklam
umieszczanych w
megaplakatach.
Obraz
i słowo na
megaplakatach.
|
Wszystko
na sprzedaż –
o reklamie.
Jak
sprzedać śmierć
– o
reklamowaniu używek.
|
j.
polski
historia
plastyka
|
Prezentacja
różnych
materiałów
reklamowych.
Analizowanie
warstwy słownej
i wizualnej
przekazu
reklamowego.
Analiza
megaplakatów.
Formułowanie
wniosków na
temat
reklamowania używek.
|
-odczytać
reklamę po
zanalizowaniu
warstwy słownej
i wizualnej
reklamy
-ocenić
reklamo-
dawcę
i
.odbiorcę
|
Zapoznanie
uczniów z
programami
komputerowymi do
wykonywania
prezentacji
(pokazu).
|
Kształcenie
umiejętności
wykonania pokazu
za pomocą
programów
komputerowych.
|
Jak
sprzedać swój
wizerunek
(klasy)
|
inform.
|
Posługiwanie
się programem
PowerPoint
|
-wyszukać
program do
pokazu
-zaprezentować
siebie, klasę
|
FILM
– X MUZA CZY STANDARDOWY PRODUKT PRZEMYSŁU
FILMOWEGO?
Cele
edukacji
czytelniczej i
medialnej
|
Treści
nauczania
|
Tematyka
zajęć
|
Zajęcia
edukacyjne
|
Procedury
osiągania celów
|
Osiągnięcia
–
uczeń potrafi
|
Zapoznanie
uczniów z
podstawową
wiedzą o
filmie,
rodzajach,
gatunku.
|
Historia
filmu – początki
kinematografii,
film niemy,
najwybitniejsi
twórcy filmów
i aktorzy.
Rodzaje filmów
(ze względu na
treść, technikę
tworzenia, długość
taśmy, szerokość)
Egipt,
Mezopotamia,
Grecja
Rzym
(Majowie i
Inkowie)
|
Co
o filmie każdy
(młody) człowiek
wiedzieć
powinien? Film
historyczny
(temat Starożytny)
|
historia
kl.
I
j.
polski
infor.
technika
|
-konkurs
wiedzy o filmie
-prezentacja
programów
multimedialnych
o kinie
|
-wymienić
podst. infor.
Dotyczące
historii filmu
(nazwiska
wybitnych twórców)
|
Zapoznanie
uczniów z
gatunkami filmu
fabularnego.
|
Gatunki
filmu
fabularnego. Cechy
gat. film. Historia
gatunku
filmowego.
Klasyka filmowa
(wybitni twórcy)
|
Od
westernu do
thrillera –
gatunki filmu
fabularnego.
|
j.
polski
|
Rysowanie
symboli gat.
filmowych.
Wykonanie
gazet inform.
– ściennych
|
-rozpoznać
cechy
charakterystyczne
poszczegól.
gat. filmowych.
|
Uświadomienie
uczniom
negatywnych
skutków
pokazywania scen
przemocy i
agresji w
filmach.
|
Przyczyny
epatowania widzów
scenami
przemocy.
Sposoby
ukazywania obrazów
przemocy w
mediach
audiowizualnych
(przemoc jako
wielka przygoda,
przemoc w kontekście
komediowym-
„schludna i
upiększona”
przemoc).Negatywne
skutki oglądania
scen przemocy. Różnica
w scenach pełnych
okrucieństwa w
baśniach a
podobnych obrazów
w mediach
audiowizualnych.
|
Na
tropie przemocy
i agresji.
|
j.
polski
|
Rozmowa
kierowana
(Dyskusja)
na temat
przyczyn i skutków
epatowania widzów
scenami przemocy
– analiza
zachowań
bohaterów i
reakcji widowni
na sceny pokazujące
przemoc.
|
-wymienić
kilka przyczyn
epatowania widzów
scenami
przemocy.
-wyjaśnić
różnicę między
scenami pełnych
okrucieństwa w
baśniach a w
mediach
elektronicznych.
-wykazać
negatywne skutki
scen przemocy.
|
Ukazanie
bohaterów
„kasowych”
filmów jako
specyficznego
gatunku
„produktu”
kultury masowej.
Zapoznanie
uczniów z pojęciem
scenariusz i
jego podst.
schematów.
|
Filmy akcji.
Bohaterowie filmów
akcji. Zjawisko
naśladownictwa
bohaterów filmów
akcji.
Scenariusze
filmowe.
Schematy filmów
przygodowych,
horrorów, filmów
akcji.
|
„Zabili
go i uciekł”
czyli o
bohaterach
„kasowych”
filmów
|
j.
polski
|
Redagowanie
prac „Mój
bohater
filmowy”
-cechy
bohatera filmów
akcji
Dyskusja
„Czy
bohaterowie filmów
akcji mogą być
wzorem dla młodych
ludzi?
|
-dostrzec
cechy którymi
twórcy obdarzają
bohaterów filmów
akcji.
-wyjaśnić
dlaczego Ci
bohaterowie nie
powinni stanowić
wzorów dla młodych
ludzi.
|
Zapoznanie
uczniów ze
sposobami
konstruowania
standardowych
scenariuszy
filmowych.
Nauczenie
dostrzegania
wartości filmów
pod kątem ich przesłania.
|
Historia
seriali TV.
Schematy w
serialach.
Przyczyny
powodzenia. Nowy
gatunek
realistyczny
(serial ukazujący
rzeczywistość).
|
„Przepis
na film” czyli
jak zahipnotyzo
–
wać
widza.
„Guma
dla oczu”
czyli o
serialach
telewizyjnych.
|
j.
polski
|
Układanie
przepisów na
film przygodowy
film akcji,
horror (praca w
grupach) Czy
warto swój czas
poświęcać na
oglądanie
seriali?
|
-skonstruować
schemat scenariusza typowy
dla gatunku
filmowego
-samodzielnie
ocenić wartość
seriali?
|
Zapoznanie
uczniów z
cechami recenzji
i zachęcanie do
ich lektury
przed wyprawą
do kina lub
seansu w TV.
|
Recenzja
filmowa a
informacje o
filmie.
Ocena
a informacja.
Składniki
recenzji – co
to jest?.
|
Najkrótsza
recenzja, czyli
jak ocenić
filmy?
|
j.
polski
|
-lektura
recenzji
filmowych i
informacji o
filmie.
-ocenianie
filmów wg
systemu punktowo
– literowego
lub zabawa w
„dziewięciu
gniewnych”
|
-samodzielnie
wyszukać w
prasie recenzję
o filmie
-redagować
sprawozdanie –
recenzje.
|
MEDIA
POMOCĄ W ZDOBYWANIU WIEDZY
Cele
edukacji
czytelniczej i
medialnej
|
Treści
nauczania
|
Tematyka
zajęć
|
Zajęcia
edukacyjne
|
Procedury
osiągania
celów
|
Osiągnięcia
–
uczeń potrafi
|
Zapoznanie
z funkcją
informacyjną
katalogów w
bibliotece.
Kształcenie
umiejętności
docierania do
informacji
poprzez katalog.
|
Katalog
– jako spis
zbiorów
biblioteki.
Katalog
alfabetyczny i
rzeczowy.
Karta
katalogowa.
|
Korzystamy
z katalogów.
Katalog
alfabetyczny i
rzeczowy.
|
lekcje
biblioteczne
|
Zapoznanie
z katalogiem.
Zasady
korzystania z
katalogu
alfabetycznego i
rzeczowego. Opis
książki na
karcie
katalogowej. Ćwiczenia
w korzystaniu z
katalogów.
|
-
określi co to
jest katalog
-
zna zasady
korzystania z katalogów
-
wie jakie
informacje
zawiera karta
katalogowa
-
wyszuka
informacje o książce
przy pomocy
katalogów.
-
wykaże się
wiedzą i umiejętnościami
w konkursach
bibliotecznych.
|
Zapoznanie uczniów
ze sposobami
docierania do
informacji przez
media. Zachęcanie
do refleksji nad
skutkami rozwoju
techniki
komputerowej dla
integralności i
prawidłowego
rozwoju człowieka.
|
Katalogi,
kartoteki
bibliotek.
Biblioteki
szkolne,
publiczne
(osiedlowe,
miejskie).
Katalog
alfabetyczny i
rzeczowy.
Badanie zasobów
bibliotek przez
Internet.
Edukacyjne
programy
multimedialne.
|
Jak
poszukiwać
informacji w
zbiorach
bibliotek i w
mediach.
|
j. polski
historia
geografia
matematyka
fizyka
chemia
technika
inform.
|
Wyszukiwanie
w katalogach, w
kartotekach b-k
inf. o książkach.
Poszukiwanie
inf. o zasobach
b-k przez
Internet.
Prezentacja
programów
multimedialnych
i nauka
korzystania z
informacji tam
zamieszczanych.
|
-wyszukiwać
w bibliotece
szkol.
informacji
-dotrzeć
poprzez „internet”
do informacji o
zasobach
bibliotek
-korzystać
z programów
multimedialnych
|
j.w
|
System
wartości a
logika gier
komputerowych.
Rzeczywistość
wirtualna a
autonomia człowieka.
|
Komputer-
bożek XXI wieku
czy narzędzie służące
zdobywaniu
informacji?
|
j.
polski
inform.
|
Analizowanie
gier
komputerowych
pod kątem zagrożeń
dla podstawowego
systemu wartości
(odróżnianie
dobra od zła).
„Jak
korzystać ze
zdobyczy
techniki
komputerowej”.
Jak
nie stać się
elektronicznym
prostakiem?.
|
-rozsądnie
korzystać z
programów
komputerowych
|
CZY
„POŻEGNANIE Z KSIĄŻKĄ”
Cele
edukacji czytelniczej i
medialnej
|
Treści
nauczania
|
Tematyka
zajęć
|
Zajęcia
edukacyjne
|
Procedury
osiągania celów
|
Osiągnięcia
–
uczeń potrafi
|
Pobudzenie uczniów do
refleksji nad rolą książki
w kulturze.
|
Podział literatury.
Literatura wartościowa
a masowa produkcja
wydawnicza. Sposoby
reklamowania książek.
Cechy czytadeł,
czasopisma o książkach.
|
Książka
czy czytadło?
|
j.
polski
|
Sondaż
na temat czytelnictwa.
Pogadanka o sposobach
reklamowania książki i
o cechach czytadeł.
|
-odróżnić
literaturę wartościową
od masowej produkcji
wydawniczej.
|
Zapoznanie
uczniów z wydawnictwami
informacyjnymi. Kształcenie
umiejętności posługiwania
się wydawnictwami
informacyjnymi.
Wyrabianie postawy
racjonalnego konsumenta
informacji.
|
Pojęcia:
wydawnictwo
informacyjne,
encyklopedia, słownik.
Podział
i rola wydawnictw
informacyjnych.
|
Wydawnictwa
informacyjne
-encyklopedia
i słowniki
|
lekcje
biblioteczne
|
Wyjaśnienie
pojęć i prezentacja
wydaw. informacyjnych.
Budowa i sposoby
korzystania. Dobór
wydawnictwa do
potrzebnej informacji.
Ćwiczenia uczniów
korzystaniu. Wydawnictwa
informacyjne uczniów
pracy umysłowej ucznia.
|
Zna
pojęcia i rodzaje
wydaw. informacyjnych.
Odszuka uczniów trafnie
dobranym wydawnictwie
informacyjnym potrzebną
informację.
|
Pobudzenie zainteresowań
poznawczych uczniów.
Pogłębianie postawy
racjonalnego konsumenta
informacji.
|
Pojęcie
słowa popularnonaukowy.
Funkcje
książki
popularnonaukowej.
Budowa,
aparat naukowy.
|
Książka
popularno- naukowa.
Jej
budowa i funkcje.
|
lekcje
biblioteczne
|
Ustalenie
różnic między książką
popularnonaukową a
beletrystyczną.
Budowa i funkcje
książki popularno-
naukowej. Ćwiczenia
uczniów korzystaniu z
aparatu pomocniczego.
|
Rozróżnić
książkę popularno-
naukową i beletrystyczną.
Podać jej cechy i
wskazać aparat naukowy.
Posługiwać się
aparatem pomocniczym.
|
Wyuczenie
sporządzania opisu
bibliograficznego oraz
korzystania z
bibliografii.
|
Pojęcie –
bibliografia.
Schemat
opisu bibliograficznego
książki i artykułu z
czasopisma.
|
Opis
bibliograficzny książki
i artykułu z
czasopisma.
|
lekcje
bibliogra- ficzne
|
Przegląd
bibliografii. Zapoznanie
ze schematem opisu. Ćwiczenia
opisu bibliograficznego
książki i artykułu.
|
Sporządzić
opis bibliograficzny książki
i artykułu z
czasopisma.
|
Kształcenie
umiejętności sporządzania
zestawienia
bibliograficznego.
Doskonalenie umiejętności
docierania do informacji
w różnych źródłach.
|
Aparat
naukowy książki
popularnonaukowej.
Katalog
alfabetyczny i rzeczowy.
Bibliografia
załączników.
Zestawienie
bibliograficzne na
temat.
|
Korzystamy
z warsztatu
informacyjnego
biblioteki.
|
lekcje
bibliogra- ficzne
|
Ćwiczenia w opanowaniu
drogi postępowania przy
zbieraniu informacji:
-katalogi,
-książka
popularno- naukowa,
-bibliografia
załącznikowa,
-zestawienie
bibliograficzne
(z
opisem bibl.).
|
-opanował
schemat postępowania
przy zbieraniu
informacji na dany
temat,
-zgromadzić
poprzez tę procedurę
wymaganą informację,
-wykonać
zestawienie
bibliograficzne na określony
temat.
|
Zapoznanie
uczniów z podstawowymi
źródłami informacji o
książce.
|
Źródła
informacji o książce.
Spisy
bibliograficzne.
Informatyka
multimedialna.
Serwisy
wydawnictw na stronach
internetowych.
|
Gdzie
szukać informacji o książce.
|
j.
polski
inform.
|
Prezentacja
wydawnictw
informacyjnych.
Wyszukiwanie
adresów internetowych o
książkach.
|
-
znaleźć informacje o
książce w bibliotece,
-umie
znaleźć w internecie
wydawnictwa książkowe.
|
Opracowała:
Barbara
Zubkiewicz
Andrzej Górbski
|