Sprawozdanie z przebiegu konkursu

„Historia i zabytki Żyrardowa”

 

         22 lutego 2002 r. w sali rekreacyjnej SOSW w Żyrardowie odbył się dwugodzinny konkurs pt. „Historia i zabytki Żyrardowa”. Konkurs został przygotowany przez przedstawicieli Sekcji Regionalnej Gimnazjum Specjalnego. W konkursie wzięli udział reprezentanci wszystkich klas gimnazjum. Z tematyką konkursu uczniowie zapoznali się na lekcjach języka polskiego, historii oraz na godzinach z wychowawcą.

 

         Cele konkursu

 

Uczeń:

-          zna najważniejsze wydarzenia z historii Żyrardowa;

-          potrafi rozpoznać zabytki miasta przedstawione na ilustracjach;

-          odczytuje symbole i znaki informacyjne podczas korzystania z planu miasta;

-          prawidłowo formułuje ustną wypowiedź;

-          rozwija wyobraźnię przestrzenną;

-          szanuje dorobek wybitnych przedstawicieli Żyrardowa;

-          ma poczucie przynależności do swojego miasta i regionu;

-          wzbogaca swoją osobowość;

-          efektywnie współdziała w zespole;

-          buduje poczucie własnej wartości;

-          rozwija ekspresję twórczą.

 

Podczas konkursu przedstawiciele klas mieli za zadanie:

1.      Wskazać położenie Żyrardowa na mapie Polski.

2.      Rozpoznać herb miasta.

3.      Odpowiedzieć na dwa wylosowane pytania dotyczące historii Żyrardowa.

4.      Uzupełnić krzyżówkę tematyczną z hasłem.

5.      Zaznaczyć na planie Żyrardowa wybrane zabytki.

6.      Podać nazwy ulic, którymi można dojść z dworca PKP do Muzeum Mazowsza Zachodniego ( wykorzystanie planu miasta ).

7.      Wykonać pracę plastyczną prezentującą Żyrardów.

 

 

Uczniowie z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem wykonywali zadania konkursowe.

Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała komisja konkursowa w następującym składzie: p. Małgorzata Oziębło – dyrektor gimnazjum, p. Bożena Piotrowska – nauczyciel gimnazjum.

         Za każde poprawnie wykonane zadanie uczniowie otrzymywali 30 punktów. Praca plastyczna oceniana była według następujących kryteriów:

-          pomysłowość w przedstawieniu tematu;

-          kompozycja;

-          estetyka  wykonania.

 

W konkursie pierwsze miejsce zajęła klasa IIIa, drugie miejsce – klasa IIb, trzecie miejsce – klasa IIIb. Wyróżniona została klasa I/II/IIIe ( klasa  „życia” ).

Reprezentanci wymienionych klas otrzymali dyplomy i nagrody książkowe podczas apelu prowadzonego przez Samorząd Gimnazjum.

 

               Konkurs przygotowały i prowadziły: Martyna Krawczyk                        

                                                                              Agnieszka Górecka

        

          Zadania konkursowe